Найважливіше, з чого варто почати GTD® практику

 

Люди по всьому світу дізнаються про методологію Getting Things Done®, і мене часто запитують: з чого почати? Хтось прочитав книгу або відвідав тренінг, почув в подкасті або від когось, надихнувся, і йому не терпиться спробувати. Але оскільки в GTD® підході є кілька аспектів і елементів, люди трохи губляться, з чого почати. Це питання також виникає у тих, хто вже застосовує методику, але випав зі своєї GTD® практики. Вони вже відчули переваги продуктивності без стресу, але щось пішло не так, і їх знову занесло в плутанину і перевантаженість. Як же ж тепер повернутися?

 

Для всіх і кожного, хто опинився серед початківців або випали з процесу, в мене є дуже жорсткий і конкретний спосіб, який треба використовувати всім без винятку. Якщо ви це зробите, успіх вам гарантований. Якщо ні, що ж … бажаю успіхів.

 

Так з чого ж конкретно ви повинні почати? (Чекайте-чекайте, це буде складно …)

З чого завгодно.

 

Так, з чого завгодно. Будь який виконаний обсяг або елемент GTD® підходу дасть вам, як мінімум, трохи більше ясності, сконцентрованості і контролю. І дуже ймовірно, що як тільки ви щось виконаєте, відбудеться ефект відображення і пошириться на інші частини. Це цілісна модель – будь-яка частина може бути виконана, і вона доповнить всю структуру.

 

Просто випишіть те, що сидить у вас в голові. Або вирішіть, якою буде наступна дія в будь-якій справі, яка має рухатися. Очистіть робочий стіл. Дозвольте собі пофантазувати, де і як ви хотіли б бути через п’ять років. Будь-яка з цих дій (або сотні інших) може зарядити вас на виконання якихось наступних кроків.

 

Ще однією гарною стартовою точкою буде прочитати другу частину книги “Як упорядкувати справи”, яка служить практичним посібником, як крок за кроком втілити GTD® в життя. Звичайно, ви можете найняти сертифікованого тренера з David Allen Academy, який зробить те ж саме (онлайн або при особистій зустрічі), буде поруч з вами як додатковий імпульс і буде супроводжувати вас протягом усього процесу (як персональний тренер в спортзалі).

 

Однак якщо жодна з цих опцій вам зараз не підходить, нижче я перерахував кілька кращих прийомів, з яких можна почати. Я використовував їх багато разів як для себе, так і для своїх клієнтів і друзів. Тут немає ніякої небезпеки – нічого з GTD® не нагадує прогулянку по краю прірви. Це все добрі справи. Вибирайте.

 

Випишіть, що у вас в голові. Це очевидно, якщо ви знайомі з GTD® в загальному плані. Але для початківців і навіть досвідчених практиків це повторювана пісня: вивантажуйте! Навіть якщо ви витратите всього три хвилини і занотуєте найважливіші речі, що крутяться у вас в голові, ви вже молодець.

 

Почистіть шухляду свого столу. Я не шуткую. Це один з кращих методів терапії в світі для повернення в нормальний психологічний стан. І якщо тільки ви не переїхали на нове місце проживання цього ранку, у вас завжди знайдеться ящик для чищення.

 

Застосуйте новий інструмент. Новий блокнот, пір’яна ручка або кулькова ручка, що гарно пише, новий по-справжньому продуктивний додаток, шредер, пристрій для наклейки ярликів, лоток для вхідних, пластикові папки або конверти … все, що завгодно, що сприяє кращому збору і організації. В цьому відношенні хороші іграшки можуть бути чарівними.

 

Візьміться за один завал. Напевно у вас є хоча б одна нерозібрана купа в якійсь із життєвих сфер, яка вводить вас в ступор, але ви знаєте, що в ній є речі, які повинні бути відсортовані і впорядковані. Щось викинути, щось заархівувати, щось відібрати для наступних дій або проектів.

 

Видаліть одну папку в електронній пошті. Зазвичай, у вас є як мінімум одна неактуальна папка, від якої ви можете позбутися.

 

Почистіть архів. Подібно завалу, але більш прицільно, це може стати великим проривом в упорядкуванні ваших справ. Все, що знаходиться в ваших ящиках і архівах (в тому числі електронних), відноситься до певного часу. Але час змінює значення більшості речей. Мотлох накопичується довільно, але він не самознищується.

 

Зробіть двохвилинний огляд. Встаньте і пройдіться по офісу або будинку, вишукуючи, що потребує дії і до чого можна застосувати правило 2 хвилин. Поміняйте лампочку. Подкрутіть що потрібно викруткою. Налаштуйте офісний стілець. Поправте картину на стіні. Поставте ці черевики туди, де їм місце.

 

Визначте і застосуйте наступну дію до однієї нової класної речі. Дослідити місце для відпустки, зайнятися креативним хобі, організувати особливу подію.

 

Все це (і багато більше) в будь-якому випадку стане частиною повної імплементації GTD®. І якщо виконання будь-яких подібних дій починає живити вашу продуктивність, буде розумним направити цю енергію на якийсь наступний рівень вашої практики збирання, з’ясування, організації, огляду і виконання. Ми всі повинні бути впевнені, що достатньо знизили планку, щоб приступити до чого-небудь. Потім ми святкуємо легку перемогу і рухаємося далі до великих перемог.

 

“Немає такого поняття як складна робота, крім тієї, яку ви вирішили не починати”.

Шарль Бодлер

 

Девід Аллен